Cultuuraanbod

Houtenaren van alle leeftijdsgroepen en achtergronden kunnen met kunst en cultuur hun talenten ontdekken en tot uitdrukking brengen. Daarom is het belangrijk dat er voldoende aanbod is in omvang en vari√ęteit. D66 wilt dat de gemeente alle vormen van actieve beoefening van kunst en cultuur zo veel mogelijk bevordert. Hierbij vragen wij extra aandacht voor de jeugd.¬† De gemeente kan een belangrijke rol op dit gebied spelen, bijvoorbeeld door het stimuleren van theaterbezoek, schoolconcerten, workshops en andere culturele activiteiten.

Het cultuurfonds is een goed middel om vernieuwing en creativiteit op het gebied van kunst en cultuur te stimuleren. Wij willen dat dit fonds beschikbaar is voor projecten die een maatschappelijke meerwaarde leveren. Met geld uit het cultuurfonds worden nieuwe initiatieven geholpen een goede start te maken. Hierbij hechten wij belang aan cultureel ondernemerschap. Activiteiten moeten zichzelf uiteindelijk zelf kunnen gaan bekostigen, zodat gemeentelijke middelen weer gebruikt kunnen worden voor nieuwe projecten.