woensdag 10 januari 2018

Raadspraat: De beste wensen voor Houten!

Om te beginnen wil ik u een fantastisch 2018 toewensen! Hoewel het dit jaar geen witte kerst was, lag er gelukkig toch een mooie laag ijs op Het Rond. Dankzij het initiatief van ondernemers en vrijwilligers was er veel te beleven in het centrum. Dat smaakt wat mij betreft naar meer.

Nu de jaarwisseling achter ons ligt, komen de verkiezingen snel dichterbij. Alle politieke partijen hebben hun plannen voor de komende vier jaar klaar. Ook bij D66 hebben we onze inzet bepaald: goed wonen, goede zorg en een goed klimaat. Meer partijen zullen zich inzetten voor deze thema’s. Waarin maken wij dan het verschil? Wij willen vooral meer vaart maken op deze onderwerpen. Dit doen we door daarbij extra ruimte te geven aan initiatieven van onze inwoners.

Vlak voor de kerst was ik te gast in het Houten Huis. Omroep Houten was daar in actie om geld in te zamelen voor aangepast sporten. Een prachtig doel: zorgen dat iedereen mee kan doen! Bij veel van dit soort initiatieven zien wij dat inwoners het zonder de gemeente kunnen. De ideeën zijn vaak innovatief, ambitieus en hebben een groot draagvlak. Dat zien we bijvoorbeeld bij de Krachtfabriek, Ecowijk Mandora, Groen Zonnig Houten, Duurzaam Vervoer Houten en zo kan ik nog wel even doorgaan.

De vrijwilligers van deze organisaties zijn super gemotiveerd en weten precies wat ze willen. Daarmee zijn zij al jaren succesvol. Juist dit soort initiatieven verdienen een extra steuntje in de rug. Met een eenmalige bijdrage kunnen ze investeren om hun succes te vergroten en meer mensen te helpen. Op hun eigen manier. Daar willen wij geld voor vrij maken. Dat is onze inzet voor de verkiezingen.

Welk initiatief gunt u een steuntje in de rug? Ik hoor het graag via info@d66houten.nl

Marcel van Gooswilligen, lijsttrekker D66 Houten